REGULAMIN ZAKUPÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM SAMO
§ 1 UŻYTKOWNICY
- Stronami transakcji są: KLIENT (użytkownik posiadający zdolność do czynności prawnych) i SPRZEDAJĄCY- firma SAMO Katarzyna Zięba, wpisana do ewidencji działalności gospodarczej dnia 24 05 2019 r. pod nr. NIP 628-200-67-83, której własnością jest sklep internetowy www.samo.com.pl
- Każda osoba może dowolnie przeglądać informacje zawarte w sklepie bez konieczności rejestracji się w nim i dokonywania zakupów.
- Domniemywa się, że Użytkownik składając zamówienie zapoznał się z treścią Regulaminu i zaakceptował postanowienia w nim zawarte.
- Klient decydujący się na dokonanie zakupów w sklepie www.samo.com.pl zobligowany jest do prawidłowego, zgodnego ze stanem faktycznym, wypełnienia wszystkich pól formularza oznaczonych jako obowiązkowe. Nie wypełnienie ich będzie uważane za odstąpienie od rejestracji i zakupu.
- Sprzedający zaznacza, że zobowiązuje się do zachowania tajemnicy w zakresie wprowadzonych danych, które wykorzystywane będą wyłącznie w celu realizacji zamówień i nie będą udostępniane osobom trzecim.
§ 2 OFERTA SKLEPU
- Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby oferta była rzetelna i aktualna.
- Produkty w sklepie www.samo.com.pl – są projektowane i wykonane przez firmę SAMO – wyroby te, z uwagi na to, że niektóre z nich są wykonywane ręcznie , stanowią unikatową ofertę sklepu i są niepowtarzalne, dlatego też mogą one nieznacznie się różnić detalami.
- Przed dokonaniem zakupu można zapoznać się z każdym produktem. Służą do tego opisy i zdjęcia umieszczone w kategoriach produktów i w karcie każdego produktu. Jeżeli opisy zawierają zbyt mało informacji lub Klient ma jakieś pytania dotyczące zakupów, prosimy o kontakt biuro@samo.com.pl lub inny podany na stronie www.samo.com.pl.
§ 3 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Podstawą do zawarcia transakcji w naszym sklepie jest zamówienie. Moment złożenia zamówienia na stronie internetowej sklepu przez Klienta jest momentem zawarcia umowy pomiędzy sprzedającym, a kupującym. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza akceptację regulaminu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze sklepu.
- Zamówienia złożone w sobotę i niedzielę oraz w dni ustawowo wolne od pracy rejestrowane będą pierwszego dnia roboczego po dniu wolnym.
- Jeżeli Klient ma zamiar kupić oglądany produkt, należy nacisnąć przycisk/rysunek koszyka znajdujący się po prawej stronie produktu, następnie z poziomu koszyka klient decyduje o ilości zamawianych produktów, kolorze i rozmiarze. Następnie Klient naciska przycisk KUP – intuicyjny mechanizm przeprowadza Klienta prze dalsze etapy zamówienia z wyborem płatności i formie dostawy. Większość produktów oferowanych w sklepie www.samo.com.pl dostępna jest na indywidualne zamówienie. W każdej chwili Kupujący może skierować pytanie do sklepu korzystając z zakładki KONTAKT – tu także można zapytać się o możliwości zamówienia danego produktu w innych rozmiarach, innym wzornictwie lub w większych ilościach. Po skontaktowaniu się możemy doprecyzować indywidualne zamówienia.
- W przypadku braku możliwości uzyskania przez sklep potwierdzenia, złożone zamówienie zostanie anulowane.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości tzn. bez podania adresu e-mail (lub numeru telefonu), pod którym będzie możliwe potwierdzenie zamówienia.
- Firma SAMO zastrzega sobie także prawo do odmowy realizacji zamówienia w szczególnym przypadku, np. gdy na stronie w opisie wkradł się błąd ilościowy i/lub cenowy. Zamówienia będą realizowane według kolejności zgłoszeń.
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem sklep internetowy skontaktuje się z Klientem, który podejmie decyzje o sposobie realizacji zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
- Łączny czas realizacji zamówienia to siedem dni roboczych. Do tego należy dodać czas dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską lub Pocztę Polską:
- Na terenie Polski:- kurier: czas dostawy 1-2 dzień roboczy,- Poczta Polska: czas dostawy od 1 do 3 dni.- Wysyłka do innych krajów ustalana jest indywidualnie.
- Zapisy § 4 pkt 11 powyżej nie dotyczą sytuacji sprowadzania wyrobu na indywidualne zamówienie, gdzie czas dostawy uzgodniony będzie każdorazowo z Klientem.
- Jeżeli przesyłka nie dotrze do Klienta mimo przyjęcia zamówienia i potwierdzenia go, prosimy o niezwłoczny kontakt telefoniczny lub mailowy najpóźniej 24 godziny od spodziewanego terminu dostawy. Jednocześnie oświadczamy że nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za działanie przewoźnika np. Poczty Polskiej czy firm kurierskich, czyli między innymi za straty spowodowane późniejszym niż planowany czasem dostawy.
§ 4 WARUNKI PŁATNOŚCI I SPOSÓB DOSTAWY
- Jeżeli wybierzecie Państwo formę płatności przelewem na firmowy numer konta : SAMO Katarzyna Zięba 06 1870 1045 2083 1056 6120 0001, otrzymacie w e-mailu potwierdzenie dokonania zakupów. Mail, który Państwo otrzymacie zawiera informacje o: numerze konta, na jaki ma wpłynąć należność za zakupy; o kwocie jaką należy wpłacić oraz co wpisać w tytule płatności.
- Zamówiony produkt zostanie zarezerwowany dla Państwa na okres 5 dni. Jeżeli w ciągu tego czasu nie otrzymamy od Państwa wpłaty, zamówienie zostanie anulowane.
- Każdorazowo niezależnie od wybranej formy płatności Klient pokrywa koszty przesyłki.
- Koszty przesyłki zgodnie z cennikiem poniżej oraz informacjami zawartymi przy produkcie należy pokryć równocześnie z dokonaniem płatności za produkt na obszarze Polski: — Koszty przesyłki kurierskiej w przypadku płatności przelewem – 20 PLN Koszty przesyłki paczki pocztowej Kurier48 w przypadku płatności przelewem 15 PLN,
- Zamówienia powyżej 1000 PLN wysyłane są bezpłatnie na terenie Polski.
- Wysyłki za granicę kraju wyceniane są indywidualnie w zależności od kraju i ilości (wagi) towaru.
- Firma SAMO zastrzega sobie możliwość zmiany kosztów przesyłki, w szczególności produktów wielkogabarytowych,
- Sklep SAMO dopuszcza odbiór osobisty Zamówienia w siedzibie Sklepu, tj. Stróża 515, 32-431. Wybierając ten sposób odbioru SAMO nie nalicza dodatkowych opłat. Jednakże, w przypadku nie odebrania przesyłki w terminie 14 dni od momentu potwierdzenia gotowej do odbioru przesyłki przez Kupującego, sklep SAMO wyśle na koszt Kupującego (odbiorcy) paczkę na adres podany w zamówieniu.
- Klient, który dokona zamówienia z zaznaczonym odbiorem osobistym, po nieodebraniu na miejscu zakupu w wyznaczonym terminie w paragrafie 4 ust.9, nie odbierze przesyłki, w celu ponownego dokonania zamówienia będzie musiał w pierwszej kolejności pokryć koszty dostawy i zwrotu poprzedniego zamówienia. Do tego czasu jego kolejne zamówienia zostaną zablokowane.
- Koszt przesyłki produktów wielkogabarytowych, o nietypowych kształtach lub wytworzonych z materiałów wymagających szczególnych form transportu uzgodniony będzie każdorazowo z Klientem.
- Istnieje możliwość wysyłki zakupionych produktów za granicę. Koszty przesyłki zagranicznej będą ustalane oddzielnie w zależności od miejsca przeznaczenia, wielkości i wagi paczki. Wszelkie ustalenia w tej sprawie dokonujemy drogą mailową z adresu biuro@samo.com.pl.
- Klient wraz z produktem otrzymuje fakturę lub rachunek.
§ 5 CENY I KOSZTY
- Wszystkie ceny towarów, które znajdują się w ofercie sklepu są cenami brutto.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo wycofania z oferty sklepu poszczególnych pozycji oraz zmiany cen bez podania przyczyn.
- Ceną wiążącą jest cena uzyskana podczas sprzedaży.
- Cena towaru nie uwzględnia kosztów dostawy zamówienia, które pokrywa Klient.
- Koszt dostarczenia przesyłki na terenie kraju określony jest w cenniku kosztów przesyłek – § 4 pkt 4 i 8 niniejszego regulaminu.
- Koszty przesyłki zagranicznej będą ustalane oddzielnie zgodnie z zapisem § 4 pkt 6 niniejszego regulaminu.
§ 6 GWARANCJA SATYSFAKCJI, ZWROTY
- Zgodnie z „ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.)”, można zrezygnować z zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki lub dostarczenia awiza. Jest to możliwe tylko w przypadku jeżeli produkt nie jest zniszczony lub w żaden sposób użytkowany. Konieczne jest dołączenie wypełnionego, podpisanego formularza odstąpienie od umowy. Zwroty prosimy kierować na adres: SAMO, Stróża 515; 32-431 Stróża, z dopiskiem „zwrot”. Druk odstąpienia od umowy dostępny jest jako formularz odstąpienia od umowy. Prawo zwrotu nie obejmuje produktów rękodzielniczych, tworzonych na zamówienie, według indywidualnych preferencji i haftów.
- Firma SAMO dokona zwrotu pieniędzy w wysokości ceny produktu. Koszty przesyłki oraz inne koszty uboczne transakcji nie podlegają zwrotowi. Użytkownik dokonuje zwrotu na swój koszt. Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymanym wraz z nim dowodem zakupu (faktura lub rachunek) oraz informacją o numerze konta na jakie należy przesłać zwracane pieniądze.
- Sprzedający przekazuje pieniądze na wskazane przez Klienta konto bankowe lub wysyła przekazem pocztowym na podany w zamówieniu adres w terminie do 14 dni roboczych. Koszty opakowania i wysyłki zwrotnej, ponosi Klient.
- Sprzedający nie przyjmuje paczek płatnych za pobraniem pocztowym.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 7 REKLAMACJE
- Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby zamówione towary dotarły do Klienta w idealnym stanie. Po otrzymaniu przesyłki, należy rozpakować ją w obecności doręczyciela i w razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych produktu powstałych w czasie transportu, sporządzić protokół podpisany przez Klienta i doręczyciela. Tylko w tym przypadku uznajemy reklamacje z tytułu wad powstałych w czasie transportu. Jeżeli jednak stanie się inaczej stroną sporu staje się firma przewozowa dla Klienta a nie dostawca.
- W przypadku ewentualnych reklamacji należy skontaktować się ze Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej biuro@samo.com.pl. Zgłaszając reklamację należy podać imię i nazwisko zamawiającego, nr zamówienia, nr dowodu zakupu (faktury lub rachunku) oraz opisać przyczyny reklamacji.
- Reklamowany produkt prosimy kierować na adres SAMO, Stróża 515, 32-431 Stróża.
- Koszty, związane z odesłaniem towaru reklamowanego, Sprzedający zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji. Do odsyłanego towaru należy dołączyć potwierdzenie zakupu (paragon lub faktura) oraz notatkę dotyczącą przyczyny reklamacji.
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od ich wpłynięcia. Towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania dostępności), sklep zwróci nabywcy równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu do wyboru inne, dostępne w sklepie towary.
- Istniej możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Klient ma możliwość:- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
– zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
– skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. - Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można szukać na stronie internetowej http://polubownie.uokik.gov.pl.
- Klient może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 8 BEZPIECZEŃSTWO
- Cała poczta wchodząca i wychodząca jest skanowana, a zawirusowane przesyłki są usuwane.
- Zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku „O ochronie danych osobowych” Klienci sklepu mają m In. prawo do wglądu w swoje dane, poprawiania swoich danych oraz żądania usunięcia danych z bazy.
- Sprzedający przy wykonywaniu transakcji stosuje w szczególności przepisy Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz.U. nr 22 poz. 271 z późn. zm.).
- Sprzedający zobowiązuje się do zachowania tajemnicy w zakresie danych wprowadzonych w ankiecie rejestracyjnej. Dane te wykorzystywane są wyłącznie w celu realizacji zamówień i nie są udostępniane osobom trzecim.
- Szczegółowe zasady przyjęte przez Sprzedającego w zakresie ochrony prywatności Klientów znajdują się w punkcie „Ochrona prywatności”.
§ 9 OCHRONA PRYWATNOŚCI
W związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) informujemy, że:Administratorem Pani/Pana danych jest firma:
SAMO
Katarzyna Zięba
Stróża 515, 32-431 Stróża.
Osobą reprezentującą firmę jest Katarzyna Zięba
Celem przetwarzania Pani/Pana danych jest realizacja umowy sprzedaży naszych produktów oraz spełnienie naszych obowiązków wobec organów podatkowych.
Podstawą prawną przetwarzania jest art.6.ust.1 punkt b oraz punkt c RODO.
Firma SAMO przekazuje Państwa dane osobowe w przypadku zakupów naszych produktów przez sklep internetowy do operatorów płatniczych:
Dotpay Sp. z o.o. oraz PayPro S.A.
Dane mogą być udostępnione organom podatkowym.
Okres przechowywania danych osobowych wynosi pięć lat z godnie z ustawą o rachunkowości, art.74 ust.1,2.
W tym czasie ma Pani/Pan prawo do:
- uzyskania od Administratora potwierdzenia przetwarzania danych osobowych, oraz dostępu do nich.
- żądania od Administratora sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe, oraz do ich uzupełnienia w przypadku gdy nie są one kompletne.
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość danych.
- otrzymania swoich danych osobowych, które są przetwarzane, oraz
- żądania aby dane, które dostarczyła Pani/Pan Administratorowi, zostały przekazane innemu Administratorowi.
Jeżeli uzna Pani/Pan, że dane osobowe są przetwarzane w sposób niewłaściwy lub niezgodny z podanym powyżej celem, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi odnośnie ich przetwarzania do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informujemy również, że konsekwencją odmowy podania danych będzie brak możliwości realizacji umowy sprzedaży.
§ 10 POLITYKA COOKIES
Ciasteczka (ang. cookies) Plik cookie to ciąg informacji przechowywanych przez witrynę na komputerze odwiedzającego i przeglądarka odwiedzającego udostępnia informację za każdym razem, gdy użytkownik wraca na stronę internetową. SAMO wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc zidentyfikować i śledzić odwiedzających oraz ocenić wykorzystanie czy preferencje dostępu do strony. Odwiedzający witryny SAMO, którzy nie chcą umieszczać plików cookie na swoich komputerach, powinni ustawić swoje przeglądarki tak, aby odrzucały pliki cookie przed korzystaniem ze stron internetowych SAMO, z zastrzeżeniem, że niektóre funkcje stron internetowych SAMO, mogą nie działać poprawnie bez pomocy plików cookie. Wyłączenie obsługi plików cookies wyłącza Sklep w naszej witrynie.
SAMO nie przechowuje żadnych wrażliwych danych osobowych. Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to konieczne do realizacji celu ich przetwarzania i mogą być usunięte na każde żądanie Użytkownika, który ma prawo do: – poprawiania, uzupełniania, uaktualnienia bądź sprostowania swoich danych osobowych, – zgłoszenia sprzeciwu w zakresie przetwarzana swoich danych osobowych, – żądania usunięcia swoich danych osobowych – prawo do bycia zapomnianym. W tym celu wystarczy pobrać formularz w pliku PDF, uzupełnić go i odesłać listem na adres: SAMO (wpisać adres do korespondencji), albo wysłać e-mail z adresu podanego w ostatnim zamówieniu (temat e-maila: Oświadczenie, wzór treści e-maila można pobrać tutaj). Sprzedający wykorzystuje adresy IP zbierane w trakcie połączeń internetowych w celach technicznych, związanych z administracją sklepu internetowego SAMO. Ponadto adresy IP służą do zbierania ogólnych informacji statystycznych. Informacje zbierane przy pomocy plików „cookies” pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb i preferencji Kupujących, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania ze stron internetowych Wyłączenie w przeglądarce internetowej opcji pozwalającej na zapisywanie plików „cookies” zasadniczo nie uniemożliwia korzystania ze stron internetowych SAMO. SAMO zobowiązuje się zapewnić zachowanie w tajemnicy przetwarzanych danych osobowych. Po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem danych usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie nakazują przechowywanie danych osobowych.
§ 11 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za sposób, w jaki Klienci korzystają ze sklepu, ani za jakiekolwiek wynikłe z tego skutki, a w szczególności za szkody poniesione przez Klienta na skutek udostępnienie swojego adresu email osobom trzecim, wadliwe działanie sieci telekomunikacyjnej, nieprawidłowe działanie lub brak działania oprogramowania, niepoprawne przetworzenie danych przez systemy komputerowe.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do czasowego uniemożliwienia dostępu do sklepu z powodów techniczno-organizacyjnych lub do całkowitego zaprzestania działalności, bez odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikłe z tego tytułu.
§ 12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Korzystanie ze sklepu www.samo.com.pl jest jednoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu.
- Jeżeli strony sklepu funkcjonują niepoprawnie, występują błędy, martwe linki oraz inne nieprawidłowości w działaniu, uprzejmie prosimy zgłosić nam ten fakt.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy z dnia 02.03.2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
- Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją transakcji w sklepie internetowym, strony rozstrzygać będą w drodze porozumienia stron. W przypadku braku porozumienia rozstrzygnięcie sporu zostanie oddane sądowi właściwemu dla siedziby Sprzedającego.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany wchodzą w życie po opublikowaniu ich na niniejszej stronie internetowej, w zakresie, w jakim jest to dopuszczalne przez obowiązujące przepisy.
- W przypadku jakichkolwiek niejasności bądź wątpliwości, prosimy o kontakt biuro@samo.com.pl
- Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.